Jauh di sudut hati...

Sesungguhnya kehidupan ini telah disusun oleh Allah SWT teramat indah..justeru segala sesuatu yang mendatangi kita dalam pahit dan manis adalah ujian yang akan mendekatkan kita kepada maha pencipta...Semoga kita berpanjangan dalam iman kepada Allah SWT. Amin

Thursday, January 6, 2011

Indahnya Pabila Hujan...

Awal persekolahan 2011 disambut oleh hujan saban hari...aku memang seronok dan teruja jika hujan turun sepanjang hari...aku suka apabila berjalan dalam gerimis yang panjang tanpa payung...basah sedikit...biarlah...hujan selalu membawa aku kepada kenangan-kenangan zaman persekolahan....hujan bukan sahaja membuatkan aku lapar yang panjang...malah...kadang kala menjadi begitu tenang dan aman di dalam selimut....Sesekali apabila tempias mengenai muka...sengaja aku biarkan....segar sekali....
Indahnya perasaan melihat hujan yang menitis ke atas daun...air tempayan yang melimpah2...ayam yang kesejukkan di bawah tangga ...kanak-kanak di varenda berpeluk tubuh menahan kesejukkan...gelisah kerana tidak dapat berlasak di tanah...gerimis bertukar lebat...
Anehnya pada musim hujan ayahku tetap ke kebun getahnya...tidak dapat menoreh tidak mengapa..asalkan dapat melihat batang2 getah segar menadah hujan...kami sama-sama ada kegilaan..terhadap alam ciptaan tuhan...kerana melihat hujan yang turun kami dapat melihat kebesaran ilahi dan menginsafkan diri .

No comments:

Post a Comment

Apa kata anda....