Jauh di sudut hati...

Sesungguhnya kehidupan ini telah disusun oleh Allah SWT teramat indah..justeru segala sesuatu yang mendatangi kita dalam pahit dan manis adalah ujian yang akan mendekatkan kita kepada maha pencipta...Semoga kita berpanjangan dalam iman kepada Allah SWT. Amin

Monday, May 3, 2010

Besarnya Pengaruh Penjajah...

Kelakar betul bila kawan di kelantan kata "bekwah" yang org kelantan faham sebagai kenduri kawin berasal dari perkataan mat saleh iaitu..Big Work....
Sebab malam tadi tak makan nasi...awal2 pagi perut terasa lapar...jadi pagi2 pergi le ke kantin sekolah...santap..mak aiiii....pagi2 dah ada nasik minyak...bedal je le...
Sambil makan aku pelawa rakan yang baru masuk ke kantin..."meh makan sekali..sedap hari ni"...
"Bukan piantan le nak makan nasik ...pagi lagi...kuih je lah.."
Dah lama aku tidak dengar perkataan piantan tu...biasanya org kampung aku guna perkataan tu...secara meluas . Tapi tahu tak piantan tu kata asalnya ialah..Prime Time... 

2 comments:

  1. salam ziarah, ye ke ni kok pidoh...hehehehe

    ReplyDelete
  2. percayalahhhhh...(kata CT norhaliza)

    ReplyDelete

Apa kata anda....